Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο Ξάνθης

Γραμματεία Νόμου Ξάνθης του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου (Π.Α.ΜΕ)

Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2009

Έχει σχέση η παιδεία με τις κοινωνικές τάξεις; (Κάλεσμα σε σύσκεψη)

ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ
ΤΑΞΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΓΙΑ ΕΝΙΑΙΑ ΛΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ


Έχει σχέση η παιδεία με τις κοινωνικές τάξεις;

  Το πρώτο αίτημα σχετικά με τον ταξικό χαρακτήρα της παιδείας δεν είχε κανένα άλλο σκοπό, παρά να διώξει την υποψία, πως ο Όμιλος και η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έχουν οποιαδήποτε σχέση με τον κομμουνισμό και την κομμουνιστική κίνηση, αφού η αναγνώριση της πάλης των τάξεων είναι η βασική αρχή του επιστημονικού σοσιαλισμού, λοιπόν και του κομμουνισμού.

  Αστήριχτο αίτημα για να πετύχει αβέβαιο αποτέλεσμα.

  Γιατί, για να σταθεί το αίτημα αυτό, θα πρεπε να αποδειχτεί επιστημονικά πρώτα πρώτα αν καμιά από τις ιστορικά μελετημένες σύνθετες κοινωνίες ήταν χωρίς κοινωνικές τάξεις, έπειτα αν στάθηκε μέσα σε αυτές παιδεία, που να μην ήταν ταξικά καθορισμένη, τρίτο, αν μπορεί να λείψει ο ταξικός χαρακτήρας της παιδείας, χωρίς να λείψουν οι κοινωνικές τάξεις, τέταρτο, αν υπάρχει καθαρά παιδαγωγικό, (δηλαδή ανεξάρτητο από κάθε σχέση με την κοινωνική οργάνωση), αντίκρυσμα των πραγμάτων για μια παιδεία δημόσια και κρατικά οργανωμένη. Η θεωρία «το κράτος υπεράνω των τάξεων», τη στιγμή που υπάρχουν τάξεις, είναι καθαρό ξεγέλασμα, για να κρύψει την πραγματικότητα, δηλαδή «το κράτος υπέρ της άρχουσας τάξης». Το ίδιο είναι ξεγέλασμα και η θεωρία «η παιδεία υπεράνω των τάξεων» εκεί όπου υπάρχουν κοινωνικές τάξεις, για να αποσκεπάσει την πραγματικότητα, δηλαδή το «η παιδεία όργανο της άρχουσας τάξης»…………..

  Μόνο λοιπόν, άμα γνωρίσει και δεχτεί την αλήθεια για τον κοινωνικό καθορισμό της παιδείας, τότε και μόνο τότε εργάζεται πραγματικά για το σύνολο, τότε και μόνο τότε αγκαλιάζει ολόκληρο το πρόβλημα της παιδείας.

  Γιατί τότε βλέπει ο Όμιλος την αλήθεια και ερμηνεύει σωστά. Βλέπει, ως ποιο σημείο μπορεί να προχωρήσει η άρχουσα τάξη στην οργάνωση της παιδείας και ακόμα, πως το σημείο αυτό, που άγρυπνα φυλάγεται, είναι η γραμμή του ταξικού συμφέροντος.

  Βλέπει, πως κανένας ρομαντικός φιλανθρωπισμός και μόνο ο αγώνας μπορεί να δώσει ένα μέρος ή το σύνολο από τα πνευματικά αγαθά, σε κείνους που σήμερα δεν τα χουν, όπως μόνο με τον αγώνα μπορούν να καταχτήσουν οι αδικημένοι ένα μέρος ή το σύνολο από τα υλικά αγαθά.

  Από την «Διακήρυξη του Εκπαιδευτικού Ομίλου», τον Ιούνη του 1927,

που την έγραψε ο μεγάλος παιδαγωγός Δημήτρης Γληνός

  Οι ηγεσίες των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, μετά τις συναντήσεις των Δ.Σ. τους με τον Υπουργό Παιδείας, ετοιμάζονται είτε με τον ένα είτε με τον άλλο τρόπο να στρογγυλοκαθίσουν στο τραπέζι του «διαλόγου» για την παιδεία.

  Το παραπάνω απόσπασμα του Δημήτρη Γληνού πιστεύουμε πως δίνει την καλύτερη απάντηση σε όσους προβάλουν τη λογική της ταξικής συναίνεσης, του «κοινωνικού» ή «εθνικού διαλόγου» για την επίλυση των προβλημάτων της εργατικής τάξης.

  Τα προβλήματα της παιδείας, κατεξοχήν ταξικά, μπορούν να επιλυθούν προς το συμφέρον της εργατικής τάξης μόνο μέσα από ταξικούς αγώνες που θα επιβάλουν τα αιτήματα που έχουν ωριμάσει μέσα από την ίδια την κοινωνική εξέλιξη:

  • Ένα σχολείο κοινό για όλα τα παιδιά μέχρι τα 18 τους χρόνια. Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο βασικής εκπαίδευσης, συνέχεια μιας 2χρονης δημόσιας δωρεάν προσχολικής αγωγής. Με αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που θα στοχεύουν στην κατανόηση των νόμων της φυσικής και κοινωνικής εξέλιξης, θα διαμορφώνουν ολοκληρωμένες προσωπικότητες.
  • 2χρονες δημόσιες δωρεάν επαγγελματικές σχολές ή Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση δημόσια και δωρεάν μετά την ολοκλήρωση από όλα τα παιδιά του Ενιαίου 12χρονου.
  • Αποκλειστικά μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, επιστημονικά μορφωμένο μέσα από Ενιαίες Παιδαγωγικές Σχολές που θα έχουν και τμήματα για την περιοδική, ετήσια επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
  • 15% από τον προϋπολογισμό για την παιδεία για την κάλυψη όλων των αναγκών.
  • Κατάργηση της ιδιωτικής επιχειρηματικής δραστηριότητας στον χώρο της παιδείας.

  Καλούμε κάθε εκπαιδευτικό που εργάζεται σε δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα, σε πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που συμφωνεί με το παραπάνω πλαίσιο και θέλει να δράσει για την υιοθέτησή του από τους εργαζόμενους της Ξάνθης σε σύσκεψη – συζήτηση, την Τετάρτη 18 Φλεβάρη στο Εργατικό Κέντρο στις 7μ.μ



Επιτροπή Εκπαιδευτικών Ν. Ξάνθης του

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.